Organizacja i udzielania zamówień publicznych w instytucjach kultury wymaga indywidualnego podejście. Instytucja kultury nie jest zwykłym zamawiającym, ma bowiem niezwyłek, na tle innych jednostek, potrzeby zakupowe. Warto przyjrzeć się rozwiązaniom ustawowym, które umożliwią dokonywanie zakupów w sposób sprawny, efektywny i zgodny z prawem.
Program szkolenia
Zamówienia publiczne w instytucjach kultury
| 1. | Planowanie zamówień publicznych | 
| a) Tworzenie i aktualizacja planu postępowań | |
| b) Pan zamówień publicznych a plan postępowań | |
| c) Zamówienia wyłączone i zamówienia objęte ustawą | |
| d) Zamówienia do 130 000 zł | |
| 2. | Dostawy i usługi z zakresu działalności kulturalnej | 
| a) Kiedy możemy skorzystać z wyłączenia w art. 11 ust. 5 pkt 2 pzp | |
| b) Kwoty progowe i dlaczego granicą stosowania wyłączenia jest próg unijny | |
| c) Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia | |
| d) Różne przypadki zamówień: edukacja, wystawy, muzealia | |
| e) z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej i zawarte w niej wymogi proceduralne | |
| 3. | Efektywne udzielanie zamówień w trybach ustawowych | 
| a) Postępowania o wartości poniżej progu unijnego – tryb podstawowy | |
| – Decyzja o wyborze wariantu | |
| – Praktyczne możliwości i ograniczenia wariantu II trybu podstawowego | |
| – „Prawdziwe negocjacje w wariancie III trybu podstawowego – jak efektywnie wykorzystać możliwości, które daje ustawa | |
| b) Zamówienie z wolnej ręki w instytucji kultury | |
| c) Kryteria oceny ofert | |
| – Kryteria obligatoryjne i fakultatywne | |
| – Kryteria ostre i nieostre, obiektywne i subiektywne, podmiotowe i przedmiotowe – granice swobody zamawiającego | |
| – Opis sposobu dokonywania oceny – jego rola i wymagania co do treści | |
| – Proces oceny ofert i sposób jej dokumentowania | |
| – Komisja przetargowa i indywidualna ocena ofert | |
| 4. | Umowa w sprawie zamówienia publicznego | 
| a) Obowiązek współdziałania zamawiającego i wykonawcy | |
| b) Zakazane postanowienia umowne | |
| c) Obligatoryjne elementy treści umowy | |
| d) Raport z realizacji umowy | |
| e) Zmiany umowy | 
Sprawy organizacyjne
Szkolenie może być realizowane także w formule online
Szkolenie realizowane jest w formule szkolenia zamkniętego, a więc realizowanego na potrzeby pracowników konkretnej jednostki. Szkolenie możemy zrealizować na miejscu u Ciebie w firmie lub w innej wybranej lokalizacji. Pozwala to na dostosowanie programu do rzeczywistych problemów i potrzeb klienta, prowadzący ma możliwość omówienia oczekiwań dotyczących zakresu i formy szkolenia bezpośrednio z klientem. Uczestnicy szkolenia otrzymują zaś unikatową możliwość uzyskania odpowiedzi na swoje wątpliwości w zamkniętym gronie pracowników swojej instytucji. Czas trwania szkolenia jest dostosowywany do konkretnych potrzeb zamawiającego, niemniej jednak szkolenie dla pracowników wykonawcy planowane jest w podstawowej wersji jako szkolenie trwające jeden dzień. Wedle naszej oceny jest to wymiar czasu pozwalający na zapoznanie uczestników ze zmianami w takim zakresie aby byli w stanie odnaleźć się w nowej rzeczywistości prawnej.